SAMOSTOYaTEL'NAYa DEYaTEL'NOST' UChAShchIKhSYa V KONTEKSTE FORMIROVANIYa PEREVODChESKIKh KOMPETENTsIY

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

Статья посвящена разработке стратегии формирования переводческой компетенции в качестве когнитивной самостоятельной деятельности учащихся. В процессе овладения переводческой компетенцией учащийся получает опыт самостоятельного поиска, оценки и самостоятельного приобретения знаний. Стратегия взаимодействия нацелена на развитие у учащихся способности организовать собственную самостоятельную деятельность и эффективно овладевать системой переводческих компетенций.

References

  1. Головко Е. А. Организация самостоятельной работы студентов языковых факультетов в условиях информатизации образования URL: http://vestnik.yspu.yar.ru/releases/ pedagoka_i_psichologiy/34_3 (дата обращения: 30.05.2012).
  2. Алексеева И. С. Профессиональный тренинг переводчика. СПб.: Союз, 2001. 288 с.
  3. Кайшева Г., Коновалова Е. Theoretical reflections on the problem of the exercises for teaching senior students of the translators' department different types of written translation // Науковi записки. 2010. № 89 (2). C. 298-300.
  4. Ятаева Е. В. Содержание самостоятельной учебной деятельности по овладению иноязычной лексикой с позиций личностно-деятельностного и компетентностного подходов к обучению иностранному языку // Languages & Literatures. № 23. URL: http://frgf.utmn.ru/mag/23/66 (дата обращения: 23.04.2012).
  5. Melick Richard Jr., Melick Shera. Teaching That Transforms. B&H Publishing Group, 2010. 352 р.
  6. Malcolm Knowles, Smith M. K. Informal adult education, self-direction and an- dragogy, the encyclopedia of informal education. URL: www.infed.org/thinkers/et-knowl.htm. (дата обращения: 30.03.2012).
  7. Spear G. E., Mocker D.W. The orga- nizing circumstance: Environmental determi- nants in self-directed learning // Adult Education Quarterly. №. 35. 1984. P. 1-10.
  8. Grow G. Teaching Learners to be Self-Directed // Adult Education Quarterly. Vol. 41. №. 3. 1991. P. 125-149.
  9. Пидкасистый П. И. Самостоятельная деятельность учащихся. М.: Педагогика, 1972. 181 с.
  10. Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. М.: Академия, 2006. 336 с.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2013 Proceedings of young scientists and specialists of the Samara University

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Proceedings of young scientists and specialists of the Samara University

ISSN 2782-2982 (Online)

Publisher and founder of the online media, journal: Samara National Research University, 34, Moskovskoye shosse, Samara, 443086, Russian Federation.

The online media is registered by the Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology and Mass Communications, registration number EL No. FS 77-86495 dated December 29, 2023

Extract from the register of registered media

Regulation of the online media

Editor-in-chief: Andrey B. Prokof'yev, Doctor of Science (Engineering), associate professor,
head of the Department of Aircraft Engine Theory

2 issues a year

0+. Free price. 

Editorial address: building 22a, room 513, Soviet of Young Scientists and Specialists, 1, Academician Pavlov Street, Samara, 443011, Russian Federation.

Address for correspondence: room 513, building 22a, 34, Moskovskoye shosse, Samara, 443086, Russian Federation.

Tel.: (846) 334-54-43

e-mail: smuissu@ssau.ru

Domain name: VMUIS.RU (Domain ownership certificate), Internet email address: https://vmuis.ru/smus.

The previous certificate is a printed media, the journal “Bulletin of Young Scientists and Specialists of Samara University”, registered by the Office of the Federal Service for Supervision of Communications, Information Technologies and Mass Communications in the Samara Region, registration number series PI No. TU63-00921 dated December 27, 2017.

© Samara University

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies